Kiemelt híreink

2024. április 24.

2024. április 21-én a FÖLD NAPJA (április 22.) alkalmából, krókuszlesre indultunk a Pádis-fennsíkra. Remek túravezetőinknek köszönhetően, sok-sok csodát láthattunk a nap folyamán.

2024.április 20-án tartottuk a X. jubiláló "Fuss,kocogj,sétálj a Nagyerdő madaraiért" programunkat. A rendezvénnyel a Nagyerdő madárvilágának védelmére szeretnénk felhívni a debreceniek figyelmét.

2024. április 14.

2024.04.13-án tartottuk a "gyógynövényes" programunkat az Erdőspusztai Tájház és Arborétumban. Sárosi Eleonóra szakmai előadásából, sok-sok hasznos információt szereztünk.

Ebben az évben is csatlakoztunk az Aktív Magyarország felhívásához 2024. április 6-án.

Lednicei kastély, Valticei kastély, Mikulov, Punkva barlang, Macocha szakadék, Porta Coeli kolostor, Sörgyár látogatás, Spilberk vár, Brno, Sörfőzdék, Pálmaház, Minaret...

2024. március 12.

Két templom túra – A debreceni reformáció nyomában- valamint Nagyerdei séta gasztro élménnyel. A helytörténeti sétán Debrecen két különleges református templomát ismerhették meg a résztvevők...

Strand-elmenyek-600x4201Legutóbbi visszaemlékezésemben kora gyermekkorom strandbéli kalandozásairól írtam, az alábbiakban pedig a kamaszkor emlékeit idézem fel.

Középiskolás koromban általában a barátnőimmel rohamoztuk meg a Nagyerdei strandot – pontosabban annak is a régi, békebeli, fából készült napozópadjait, melyeken jobb esetben akár tízen is elfértünk, szépen, szorosan, egymás mellé lapulva, mint a heringek a dobozban.

Érdekes, akkoriban még nem kellett az UV-sugárzástól félni – mert nem is tudtak róla, gondolom, így aztán általában mindenféle naptej nélkül égtünk le a nap végére, aztán kenegethettük magunkat otthon a jó kis kimérős tejfellel. Istenem, de szép időszak is volt az!

Akkoriban már tudtam úszni , legalábbis Lamp Karcsi bácsi megtanított, ám a négyméteres medencébe – melynek partjáról iskolatársam, Milbik Kálmán műugró csodálatos fejeseit csodáltuk – nem mertem egyedül bemenni. Ennek oka az volt, hogy édesanyám mindig rettenetesen aggódott értem, így az úszóleckék alkalmával is ott állt a medence szélén, hogyha szükséges, utánam ugrik, és kiment a vízből – ebben csak az volt a még meghatóbb, hogy ő viszont egyáltalán nem tudott úszni. Ebből kifolyólag talán nem csoda, ha miután szinte belém nevelte a víz iránti félelmet, csak minimum öt fiú kíséretében mertem bemerészkedni a négyméteres medencébe. Hála Istennek, általában mindig volt ennyi fiú a környezetemben.

A táskarádiókból Zorán akkori nagy slágerei, a Fehér sziklák, és a Mi fáj című örökzöldek szóltak, miközben mi egyik napozópadról a másikra ugrándoztunk, mikor hol volt éppen üresedés. Emlékszem, egyszer hirtelen eleredt az eső, persze csak amolyan nyári zápor volt az, mint amilyenről Dobos Attila és Mary Zsuzsi énekelt, mi azonban egyből a meleg vizes medence felé vettük az irányt mondván, ha felül hideg esik a fejünkre, legalább alattunk legyen meleg a víz.

A társaságban lévő fiúk egyike egy hirtelen ötlettől vezérelve kikapta az egyik hatalmas napernyőt a tartójából, s azzal együtt futott velünk a meleg vizes medence felé, nyomában a nála kevésbé gyorsan futó – ám bizonyára a vízben sokkal tempósabb - úszómesterrel, akinek némi közelharc árán végül is sikerült visszaszereznie az esernyőként funkcionáló napernyőt a renitens társaságtól – akik mi voltunk.

Fiatalon, boldogan, szemtelenül – vagy inkább szemtelenül fiatalon...

Kenyeres Ilona

Forrás: Ifjúságom strandélményei

VI. Erdésztanonc tábor

Erdészeti foglalkozás, kézműves foglalkozás valamint helyi tanösvényi séták. DE Botanikus kertje, Hortobágyi Madárkórház, Hármahegyaljára Zsuzsi vonattal és a  Püspökladányi Arborétum. 7-14 éves természetet szerető gyerekek számára.

Dél-Albánia természeti "kincskereső"

Harmadik alkalommal szervezzük természeti kirándulásunkat Albániába 2024. augusztus 5-12. között.

Pünkösd a mátrában

Cifra istálló, Közlekedési múzeum, Parádsasvári üvegmanufaktúra, Ilona völgyi vízesés és sok más az Egyesületi ünnepi hétvége programja Parádfürdőn Május 18-19-20.

Újra X. Fuss, kocogj, sétálj a Nagyerdő madaraiért

Elindult az INGYENES NEVEZÉS/REGISZTRÁCIÓ a jubileumi X. Fuss, kocogj, sétálj a Nagyerdő madaraiért rendezvényünkre. Dátum: 2024. ÁPRILIS 20.

Természetfotós pályázat 2024

"Négy évszak a természetben" címmel egyesületünk természetfotós pályázatot hirdet a TERMÉSZET jegyében általános- és középiskolások részére.

irodalmi pályázat 2024

Egyesületünk természetvédelmi-irodalmi vers,-próza,-meseíró pályázatot hirdet a TERMÉSZET jegyében általános- és középiskolások részére.

Támogassa egyesületünket!

Adó 1% felajánlások

Támogassa idén is adója 1%-ának felajánlásával a Nagyerdőért Egyesületet.

Mostantól együttműködve tesszük szebbé a világot!

a konyv baratja es nagyerdoert egyesulet

A könyv barátja vagyok és a